2 Nisan 2010 Cuma

Amaaaaaaaannnnn mastit oldum beeeee...















Evet,
defalarca ucundan dödüğüm mastit bu sefer geldi başıma.
Salı günü iş çıkışı kızımızlan büyük
dayının doğumgünü kutlamasına gittik Itsumi'ye.
Kızım oyuncaklarından başka
herşeyle oynadı, mama sandalyesine felan oturdu...
Accuk fena hissediordum kendimi ama bu kadarını beklemiodum valla.
Orada yemek sonuna kadar kaldık.
Ee gidip kızımla bayıldık. Gece kolumu ters koymuşum
heralde diyerek ağrımı önemsemeden uyudum uyandım durdum.
Sabah kalktıımda çok ağrıodu sağ göğsüm. Banyo yaptım,
hazırlandım işe gitmek üzere, kahvaltı felan ettim.
Ay bi uzanayım fenayım dedim, ateşime baktım.
37.2-37.6-38.2-38.6-39.1 oldum sırasıyla.
Doktorlar arandı, Julia arandı.
Ve antibiotik e başlandı.
Soğuk buzlu sulu kompresler felan derken,
akşam saatelerinde ateşim düstü.
Yazık kızım o sırada Raya ile oynadı, uyudu,
memeden memeye geldi koynuma.
Ben korktum. Ali'yi çaardım gemlikten felan.

Mastiti tanıyalım; neler yapılıo anlatalım.
Öncelikle ateşiniz çıkmıosa bu mastit demek diil.
Memede sertleşme oluo evet ama sıcak kompres- emzirme ve accıkın sağma ile genelde en çok 1-2 günde atlatıyorsanız bunun adı mastit başlangıcı ya da engorjman oluo.
Esasen sebebi hafif soğuk algınlığı, bunyenin zayıflığı ya da
süt üretiminin- bebeğin emmesinin zamanlamasında şaşkolozluk sebep olabilio.
Eğer ağrı çok fazla ve ateş yapıyorsa, memedeki sertlik israrla gitmiyorsa
bu mastit oldunuz demek.
1. Sıcak kompres
2. Masaj- sağlam bir masaj hem de...
3. Soğuk kompres - lahana eeen harikası!!!
4. Pompaa
5. Ve tabiiiki en een iyi çare bebeğin emmesi.
6. Bol C vitamini takviyesi
7. Çook bol su içmece
8. kesinlikle dinlenmece Hiç bir pompa bebeğiniz kadar başarı emip, süt yolalrını açamıyor. Buradaki bezleri en iyi uyaran bebeğin emmesi. Pompa genelde yoldaki hazır sütü alıyor. Bebek bezleri uyararak süt yaptırtıyor.... Falan filan...
Pis bişii.
En fenası antibiotik alıyor olmak. Gerçi hem kadın doğumcum hem de Leyla'nın doktoru OK verdi ama antibiotik elbetteki bok bişiii.
Dozu azalsa da Leyla'ya da geçiyor.
Aslı teyzesinin uyarısı ile yanında PUR da alıyorum. Butün bok olan olacak bağirsak florasını az da olsa toparlaması için... Probiotik takviyesi.
İsallah iii olacam.

Akşamüzer Nil ve Elçin geldiler.
Nil bayaaa abla olmuş... Bebelerimize bakıp çok eelendik!

Bugün işe geldik ama yorgunum...
Yasemin (kuzin) ve Poyraz geldiler.
Çok lokumlaaarrr.

Bugünlük bu kadar.
Yarın daha da iii olup music together'da kızımlan coşacağız işallah!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder