29 Ocak 2012 Pazar

Tantrumlarla tanıştık.. Her gün yeni bir deneyim...

Bu ay epey yorucu başladı,


Şu meşhur TERRIBLE 2 dedikleri hikaye denen de
neymiş... tantrumlar ile tanıştık.
1 hafta kadar sürdü.
Aklımı kaçırıyordum,
Ucundan döndüm valla.


geçen postxta ucundan accuk bahsettiğim şey tantrum dedikleri,
bi çeşit sinir krizi oluyor.
çocuk
neye ağlıyacağını şaşırarak
daldan dala atlayarak ağlayıp
katılıp
duruyor.


Çok fena bişii
yani orada olup sakin ve skünetli olabilmek,
doğru davranabilmek pek zor.
hele benim gibi
-ağlamakla başa çıkamayan- bi anne için
en zor annelik deneyimimdi diyebilirim.
Allah daha zorunu göstermesin.



Let's look at this approach in more general terms. Most of us evaluate our parenting in a very straightforward way. When our children are happy, cooperative, loving, and polite, we take pride in them and in ourselves as parents. When our children are unhappy or unreasonable, we figure that something has gone wrong, and we tend to blame ourselves or them. In short, we've been trained to think of children's upsets as "bad."


offff
Çok şükür bu günler geride kaldı diyebiliyorum
ay sürseydi
aman allahım
düşünürken bile sırtım kasıldı...


neye ağladığını bilmiyor ve herşeyi istiyor ya da istemiyorken
ne yapacagını şaşırıyor insan
seçenek üstüne seçenek sunmak
istediğini yapmak falan da çare dieğil.
Ağlamak iyi bişiii değil ya
ağlamasın ya
salak olup kalıosun

oh bitti

neler öğrendik;

çocuk hastayken huysuz olabilir
uykusunu iyi almıyor
ağrısı var nalamıyor- anlatamıyor
evdeki enerji öneml,
Ali ile pek anlaşamadık bu anlarda
"uykusu var uyut" komutu ile
loliyi
sallanan koltğa gögsnden bastırıp uyutmaya çalıştım
evet yaptım pişmanım
bi kaç saniye surdu ama dün gibi aklımda

eşşşeeem ben

neyse

bi kere bu GEÇİŞ hikayesi zorluyor
zor
benim için de
O'nun için de
evden çıkmak, bir oyundan diğerine geçmek,
oyundan yemeğe,
oyundan yatağa..
geçişlerin hepsi zor...

Hele de 2 yaş civarında BEN BEN BEN derken
daha da zor.

Öğreniyoruz.
beraber...

Planları önden anlatıp,
Onu geçişlere hazılamayı
güne 1 den çok program koymamayı
tantrum gelecekse hazır ve kudretli olmayı,
sakin kalabilmeyi
ağlamanın sakıncalı - kötü birşey olmadığını
sınır koymanın kötü birşey olmadığını

öğreniyoruz...
beraber...


bakınız ne demiş
mothering sitesi
bu Tantrum hususunda...

















14 Ocakta DErin in dogum gunune gidildi. Çıkarken saglam bi ağladı, 
bu çanta beniiiiiiieeem die, off.. varana kadar da ağlayıp durmustu zaten...
16 Ocak ptsi ylları kapatacak kadar kar yağdı..
ve lolinin Tantrumları azalarak yok oldu...


19 Ocak Perş Pınar  a baby shower yaptık
pek tatlıydı...

ben bi diaper cake yaptım, kendimlen gurur duydum...























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder